“Όταν ξυπνάς κάθε μέρα, απέδωσε τις ευχαριστίες σου για το πρωινό φως, για τη ζωή σου και για τη δύναμή σου. Απέδωσε τις ευχαριστίες σου για την τροφή σου και για τη χαρά της ζωής. Αν δε βρίσκεις λόγο για να αποδώσεις ευχαριστίες, τότε το σφάλμα είναι δικό σου.”

ΤΕΚΟΥΜΣΕ – ΗΓΕΤΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΧΘΩΝΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΣΟΥΟΝΙ

Έχουν γίνει έρευνες και έχει αποδειχτεί ότι η ευγνωμοσύνη συνδέεται με την χαρά. Οι πιο χαρούμενοι άνθρωποι είναι οι πιο ευγνώμονες. Συγκεκριμένα ο Robert Emmons στο βιβλίο του «Thanks» περιγράφει στην οποία τα άτομα που πήραν μέρος χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Επί δέκα εβδομάδες η πρώτη ομάδα σημείωνε μια μόνο φράση μια φορά την εβδομάδα για πέντε πράγματα για τα οποία ένιωθε ευγνωμοσύνη. Η δεύτερη εβδομάδα έγραφε πέντε πράγματα για τα οποία είχε δυσαρεστηθεί και η τρίτη ομάδα έγραφε πέντε καταστάσεις όποιες ήθελε. Στο τέλος των δέκα εβδομάδων η ομάδα που έγραφε πέντε πράγματα για τα οποία ένιωθε ευγνωμοσύνη ένιωθε 25% πιο ευτυχισμένη από τις άλλες δυο ομάδες.

Γιατί λέτε να συμβαίνει αυτό; Ας δούμε μερικούς λόγους :

Η ευγνωμοσύνη μας βοηθάει να ζούμε στο παρόν και να εκτιμούμε αυτά που έχουμε.

Μας βοηθάει να έχουμε καλύτερες και πιο ουσιαστικές σχέσεις με τους άλλους

Αποδεχόμαστε τον εαυτό μας.

Πετυχαίνουμε ευκολότερα τους στόχους μας.

Καλύτερη υγεία.

Η ευγνωμοσύνη απομακρύνει τα άσχημα συναισθήματα και μας γεμίζει χαρά και αισιοδοξία. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι άνθρωποι με θετικά συναισθήματα έχουν καλύτερη υγεία, ενώ οι άνθρωποι με αρνητικά συναισθήματα όπως στρες, θλίψη και τα λοιπά έχουν χαμηλότερο ανοσοποιητικό και είναι πιο επιρρεπείς σε ασθένειες.

Για να βιώσουμε όλα αυτά τα οφέλη θα πρέπει να ασκούμε την ευγνωμοσύνη καθημερινά.   Υπάρχει μια αληθινή ιστορία που δείχνει τη δύναμη της ευγνωμοσύνης όταν την ασκείς ενεργά.

Κάποτε ένας φτωχός αγρότης την ώρα που καλλιεργούσε το χωράφι του άκουσε τη φωνή ενός παιδιού. «Βοήθεια, βοήθεια» φώναζε το παιδί. Τρέχει προς τα εκεί που ακουγόταν η φωνή και τι να δει. Ένα τρομοκρατημένο αγόρι είχε πέσει μέσα σε ένα λάκκο με λάσπη και πάλευε να βγει. Η λάσπη είχε φτάσει μέχρι την μέση του και όσο και να προσπαθούσε δεν κατάφερνε να βγει. Ο αγρότης με μιας πιάνει το αγόρι από το χέρι και το τράβηξε σιγά σιγά έξω, το πήρε στο καλύβι του και το φρόντισε.

Την άλλη μέρα το πρωί έξω από το σπίτι φάνηκε μια άμαξα με δυο άσπρα άλογα. Κατέβηκε ένας ευγενής με ακριβά ρούχα «Καλημέρα» είπε «Το αγόρι που έσωσες είναι ο γιός μου» Ο αγρότης έφερε το γιο του ευγενή και ο ευγενής έβγαλε από την τσέπη του ένα πουγκί με νομίσματα. «Με αυτά τα χρήματα θέλω να σε ανταμείψω για το καλό που μου έκανες, έσωσες την ζωή του γιού μου.» «Όχι» είπε ο αγρότης «δεν πρόκειται να πληρωθώ για αυτό που έκανα» Εκείνη την ώρα βγήκε στο κατώφλι ο γιός του αγρότη «Αυτός είναι ο γιός σας;» ρώτησε ο ευγενής «Μάλιστα» είπε ο αγρότης. «Τότε θα κάνουμε μια συμφωνία. Αφήστε να προσφέρω στο γιό σας την ίδια μόρφωση που λαμβάνει και ο δικός μου.»

Ο αγρότης δέχτηκε και ο γιός του πήγε στα καλύτερα σχολεία και αποφοίτησε από την ιατρική σχολή του νοσοκομείου της Αγίας Μαρίας στο Λονδίνο. Αυτός ήταν ο Αλεξάντερ Φλέμινγκ που βρήκε την πενικιλίνη.

Έπειτα από χρόνια ο γιός του ευγενή χτυπήθηκε από πνευμονία βαριάς μορφής και η πενικιλίνη του έσωσε την ζωή. Ο γιός του ευγενή ήταν ο Ουίστον Τσόρτιλ που αργότερα κυβέρνησε την Μεγάλη Βρετανία.

Από αυτήν την ιστορία λοιπόν καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να ασκούμε την ευγνωμοσύνη. Μια εύκολη πρακτική είναι να κρατάμε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης και πριν κοιμηθούμε να γράφουμε για τρία πράγματα για τα οποία νιώσαμε ευγνωμοσύνη. Αυτό θα αυξήσει τα επίπεδα της ευγνωμοσύνης και κατά συνέπεια των θετικών συναισθημάτων μας.

Υπάρχει και ένα ωραίος διαλογισμός που μπορείτε να τον κάνετε και μόνοι σας όποτε θέλετε να ενισχύσετε το αίσθημα της ευγνωμοσύνης.

Καθήστε αναπαυτικά βάλτε τα πόδια στο πάτωμα να πατάνε καλά, τα χέρια πάνω στα γόνατα να κοιτάνε πάνω, η σπονδυλική στήλη ευθεία. Κλείστε τα μάτια και πάρτε τρεις βαθιές χαλαρωτικές αναπνοές, μια δυο τρεις.

Θέλω τώρα να δείτε ένα χρυσό φως να ξεκινάει από το κεφάλι σας και σιγά σιγά να χαλαρώνει όλα τα μέρη του σώματός σας. Κεφάλι, αυχένα, χέρια, κοιλία, πλάτη, πόδια.

Εστιάστε τώρα στην αναπνοή σας και φέρτε στο μυαλό σας πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες.

Ανάμεσα στις σκέψεις ευγνωμοσύνης πείτε νοητικά ευχαριστώ.

Νιώστε την ενέργεια της ευγνωμοσύνης να κινείται σε όλα σας το σώμα.

Φέρτε τα χέρια μπροστά και πείτε «Ευχαριστώ»

Πάρτε μερικές ανάσες και ανοίξτε τα μάτια.

Βάλτε από σήμερα στην καθημερινότητα σας την ευγνωμοσύνη και βιώστε τα οφέλη της.

Πηγές H Μαγεία Μπέρν Ρόντα

Ιστορίες για να ονειρεύεσαι… Παιχνίδια για να μεγαλώνεις… Πόλα Καραντάνα, Δάφνη Φιλίππου